maandag 19 maart 2012

Tentoonstelling Vlisco en shoppen in Arnhem


Afgelopen week heb ik samen met moeders de tentoonstelling van Vlisco in MMKA in Arnhem bezocht.



Het bedrijf Vlisco maakt supermooie stoffen die vooral in west- en centraal Afrika veel aftrek vinden. De stoffen zijn erg kleurrijk en de afbeeldingen erop hebben veelal ook een betekenis die wordt gegeven door de marktkoopvrouwen (dit alles geleerd in een leuke film). De stoffen zijn zo gedetailleerd en er is zo mooi gebruik gemaakt van verschillende kleuren, echt fantastisch !




Helaas voor mij, maar zeer terecht, zijn de stoffen ook erg kostbaar dus er een quilt van maken wordt een dure aangelegenheid. Ik ben huiswaarts gekeerd met een kleurboek (ook voor volwassenen ;-)) waarmee ik zelf kleur kan geven aan de vlisco patronen.

S'middags zijn we nog even de gezellige binnenstad van Arnhem ingegaan.
Erg leuke kleine winkels (mijn favoriete soort) in en uit gelopen.
 'Loft' is een erg leuke woon/kleiding/accesoire winkel waar ik een stel lange kaarsen heb gekocht die mooi staan in een fles.



Ook een heel erg leuke winkel is 'van mij', veel kleuren,servies,doosjes,leuke knutselspullen,kaarten etc.


Leuke en bijzondere kleding verkopen ze bij Trix en Rees, alleen al vanwege het mooie oude pand een echte aanrader om even binnen te lopen.


Het was een zeer geslaagde dag vol met inspiratie voor nieuwe projectjes ! die projectjes stapellen zich in hoog tempo op...dus weer snel aan de slag !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten